۲ مهر ۱۳۹۲، ۹:۴۴

جاسم حزباوي:

خرماي نخلداران باید به صورت تضمینی خریداری شود

خرماي نخلداران باید به صورت تضمینی خریداری شود

اهواز - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ريزي نظام صنفي كشاورزي اهواز گفت: عدم خريد تضميني خرما باعث بروز مشكلاتي براي نخلداران شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جاسم حزباوي افزود: نخل جزو سرمايه هاي ملي است و از آنجا كه چند سالي است نخيلات مجاور رود كارون به دست كشاورزان اهوازي احيا شده اند، نخلداران انتظار دارند محصول خرمای آنها به شكل تضميني خريداری شود.
 
وي گفت: متاسفانه كشاورز مجبور است خرماي خود را به شكل توافقي به دلال بفروشد و عملا سود به جاي اينكه به جيب كشاورز برود به جيب دلال مي رود. ضمن اينكه دلال بابت استهلاك صندوقهاي خرما مبلغ 80 تومان بابت هر كيلو خرما از كشاورز دريافت مي كند كه منطقي نيست و اعتراض نخلداران را در پي داشته است.
 
معاون برنامه ريزي نظام صنفي كشاورزي اهواز از مسئولين خواست تا محصول خرماي نخلداران را به شكل تضميني خريداري كند.
حضور دلالان در بازار خرما
حزباوي اقدام امسال تعاون روستايي اهواز در خصوص خريد توافقي خرما به قيمتي بالاتر از قيمت دلالان را قابل تقدير دانست و گفت: اين اقدام باعث دلگرمي كشاورزان شده است.
وي گفت: نخيلات شهرستان جديد كارون كه در شرق و غرب رود كارون واقع شده اند از زمينهاي مستعدي برخوردارند و مدتي است به واسطه تامين آب، موقعيت خوبي پيدا كرده اند به گونه اي كه هم اكنون اكثر زمينهاي مجاور شهر كارون به زير كشت نخيلات رفته اند.
 
کد خبر 2141779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha